منو اصلی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 1377 | کل بازدید : 203146 
شورای برنامه ریزی معاونان فرهنگی – دانشجویی و روسای ادارات مشاوره دانشگاههای علوم پزشکی منطقه تهران تشکیل جلسه داد
شنبه ٠١ مهر ١٣٩٦
پیوندهای مفید


مطالب کاربردی
 


اداره مشاوره وسلامت روان دانشجویی
توصیه هایی برای دانشجویان در فصل امتحانات

با توجه به نزدیک شدن روزهای امتحان دانش آموزان و دانشجویان در یک طیف علایم اضطراب را بروز می دهند از نگرانی و دلمشغولی اندک تا تشویش و اضطراب نابهنجار، داشتن سطح اندکی از اضطراب از آن جهت که دانشجو را نسبت به مطالعه و برنامه ریزی برای دروس حساس و برانگیخته کند نه تنها آسیب نیست بلکه طبیعی و لازم است. با این وجود گاه سطح تشویش و اضطراب به شیوه ای نامتعارف فرد را به تصمیماتی از جمله به تعویق انداختن مطالعه و در نهایت حذف اضطراری می کشاند.
مشاوران تحصیلی به منظور مدیریت رفتار امتحانی و حفظ سطح متعادل نگرانی به دانشجویان توصیه هایی می کنند: 
✅در مورد کتاب های درسی توانایی های خود را کلی نسنجید بلکه هر کتاب یا واحد درسی را متفاوت ببینید چرا که نوع درس، سوالات امتحانی و وضعیت استاد و کتاب و جزوه با هم متفاوت ست.
✅از همین امروز برنامه ریزی را شروع کنید. ابتدا با زمان های اندک و کوتاه شروع کنید و سراغ درس هایی کم حجم تر و مطلوب تر بروید. باهر ساعت و هر روز مطالعه ، به شیوه عجیبی اضطراب شما کم و اعتماد به نفس و امیدواری بیشتر می شود.
✅خلاصه نویسی از ضروریات مهم مطالعه موثر است. مطالب مهم را به صورت تلخیصی و به شیوه درختی و چارتی خلاصه نویسی کنید این کار البته در این روزها که وقت زیادی دارید زمان بر است ولی به شما و انسجام ذهنی و تقویت حافظه و به یادسپاری کمک می کند. اگر دچار حواسپرتی می شود خلاصه نویسی به شما کمک می کند.
✅خواننده ای فعال باشید. خواننده های فعال به مطالب معنای شخصی می دهند زیر مطالب مهم خط می کشند خود را جای معلم گذاشته و سوال طرح می کنند و بعد از هر فصل و هر از چند گاهی مطالب را از بر مرور می کنند.
مسئولیت پذیر باشید به جای بهانه تراشی از جمله مطالب زیاد، سخت گیری استاد، فرصت کم امتحانات پشتکار داشته باشید. تفاوت شما با دانشجوهای موفق تر در پشتکار و مسئولیت پذیری است.

✅اگر چنانچه اضطراب شما زیاد ست و یا در شیوه مطالعه و برنامه ریزی مشکل دارید حتما همین روزها با مشاور تحصیلی در میان بگذارید. 

 

گاهنامه شماره 2  : ندای مشاوربه مناسبت هفته خوابگاه ها با موضوعات :

*مهارت های جرئت مندی

* مهارت های ارتباطی

* مهارت های دوست یابی 

*تعیین هدف

گاهنامه شماره 1 :ندای مشاور به مناسبت  شروع سال جدیدبا موضوعات :

*غم غربت

*سازگاری بازندگی خوابگاهی

* نگرانی های دوران دانشجویی

*معرفی مرکز مشاوره دانشجویی


 

 

 

 

 

با لبخند در زمان حال زندگی کن تا...

اگر بخندید، همه دنیا با شما می خندد اما اگر گریه کنید تنها گریه می کنید!

امروزه تقریبا همه افراد از اضطراب، افسردگی و پرفشاری خون رنج می برند. هر فردی خواه متاهل یا مجرد، بچه دار یا بدون بچه، بیکار یا کارمند، دارا یا ندار، همه و همه تحت استرس قرار دارند. استرس به اندازه سرماخوردگی رایج و متداول است. می گویند حتی زن و شوهرها به حای زندگی با یکدیگر با استرس زندگی می کنند. زندگی مان همانند میدان جنگ است و همگی با شرایط زندگی مان یا خودمان در جنگ هستیم.

استرس، واکنش بدن و ذهن به تغییر، رخداد یا تهدیدی فرضی است. استرس زمانی رخ می دهد که بدن مجبود می شود ماورای توانایی های معمولی اش انجام وظیفه کند.

ما همگی انسان هستیم و نمی توانیم همه کار را به طور همزمان انجام دهیم. با پذیرفتن این حقیقت از تنش رها می شویم. در تمام زندگی مان با هراس هایی زندگی می کنیم که هرگز رخ نمی دهند. اگر خانه مان را دوست نداشته باشیم آن را تغییر می دهیم. اگر لباس مان را دوست نداشته باشیم آن را تغییر می دهیم. اگر به دوستانمان علاقه نداشته باشیم آن ها را هم تغییر می دهیم. هر چیزی را تغییر می دهیم که به آن علاقه نداریم. آیا شاد هستیم؟ خیر. چون طرز تلقی، برخورد و رفتارمان را تغییر نمی دهیم. اگر اینها را تغییر دهیم همه چیز تغییر می کند. افرادی که خود را با هر موقعیت یا محیطی سازگار می کنند همیشه شاد و عاری از استرس هستند.

از طریق تغییر طرز تلقی و ادراک مان می توانیم پزشک معالج استرس خود شویم. استرس همانند رودخانه ای جاری است. اگر پلی بر روی آن رودخانه درست کنیم می توانیم جریان آب را تحت کنترل درآوریم. اگر استرس را کنترل کنیم حالت تقویت کننده به خود می گیرد. بسیاری از افراد تحت استرس بهتر عمل می کنند. آنچه را نمی توانیم تغییر دهیم باید بپذیریم تا شاد باقی بمانیم. هرگز نباید کنترل خود را به دست دیگران دهیم. هنگامی که زندگی صدها بهانه برای گریستن به شما می دهد شما به زندگی نشان دهید که هزاران بهانه برای خندیدن دارید. هرگز زیاد به گذشته فکر نکنید چون اشک به چشمان تان می آورد... زیاد به آینده فکر نکنید چون هراس به بار می آورد.... با لبخند در زمان حال زندگی کنید چون شادمانی و رضایت خاطر به ارمغان می آورد...

   دانلود فایل : توصیه_هایی_برای_فصل_امتحانات_دانشجویان.pdf           حجم فایل 285 KB
   دانلود فایل : 04.doc           حجم فایل 34 KB
   دانلود فایل : 03.doc           حجم فایل 52 KB
   دانلود فایل : 02.docx           حجم فایل 18 KB
   دانلود فایل : 01.doc           حجم فایل 59 KB
آخرین اخبار
شورای برنامه ریزی معاونان فرهنگی – دانشجویی و روسای ادارات مشاوره دانشگاههای علوم پزشکی منطقه تهران تشکیل جلسه داد
شورای برنامه ریزی معاونان فرهنگی – دانشجویی و روسای ادارات مشاوره دانشگاههای علوم پزشکی منطقه تهران تشکیل جلسه داد
شورای برنامه ریزی معاونان فرهنگی – دانشجویی و روسای ادارات مشاوره دانشگاههای علوم پزشکی منطقه تهران ، روز سه شنبه ( سوم اسفندماه ) با حضور قائم مقام معاون فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت ، مدیرکل دانشجویی و روسای اداره مشاوره و اداره پایش و سلامت روان دانشجویان این وزارت و معاونان فرهنگی – دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه تهران ، در سالن اجتماعات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تشکیل جلسه داد.
 ٠٨:٥٣ - 1395/12/04 - نظرات : ٠متن کامل >>
معاونت فرهنگی دانشجویی (اداره مشاوره وسلامت روان دانشجویی نشست معاونت های فرهنگی دانشجویی وروسای ادارات منطقه یک در دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی 95/12/3) برگزار می نماید.
اداره مشاوره وسلامت روان دانشجویی طرح جامع پایش سلامت روان دانشجویی برگزار می نماید.
دانشگاه علوم بهزیستی...تماس با دانشگاهمراکز پژوهشیگروه های آموزشیمراکز درمانینقشه سایت دانشگاه

Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved . دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی